Sidor

fredag 7 oktober 2011

Nr 2,3 och 4

Nu har syserine rätt i hur många sockar det blir. Har alltså fått ihop tre stycken till, och denna gången även ett helt par, det är den grå på översta bilden som redan har en make, de två andra är än så länge singlar, men både respektive är påbörjade...
Den grå har ni ju sett innan, men detta är inte den andra strumpan av denna modell utan faktiskt den fjärde, även detta paret ska upp till affären, den är delvis stickad i ett annat garn för att se om det fungerade eftersom de inte för det garnet som det skulle vara enligt mönstret...


Sen är det en lila restgarnsstrumpa av modellen cirkel sock, rolig och ganska lättstickad men den har ändå blivit liggande sedan innan midsommar med bara tån kvar, just nu håller jag på att sticka på skaftet till sock nr 2. Den bruna strumpan är ett eget hopkok med grund från ett drops mönster, vet egentligen inte riktigt hur bra det blev, men den va iaf väldigt rolig att sticka. Det naturvita garnet tröt när jag hade stickat resåren på andra strumpan, va upp i affären och skulle köpa ett nystan till, då hade de slutat föra det garnet, så jag fick köpa ett annat, men jag hoppas att mamma har med sig ett nystan som hon fick låna av mig tidigare när hon kommer i eftermiddag...

Alltså är det inga nya strumpor starx klara så vi får se om det blir en femte innan bebisen bestämmer sig för att komma. Hoppas och hoppas inte, det va riktigt roligt att rensa upp bland gamla projekt, men jag längtar ju efter bebisen nu...

Inga kommentarer: