Sidor

lördag 1 oktober 2011

Ett ufo har landat

Igår på morgonen så hittade jag en kofta i min stickkorg. En strandad stickning som jag egentligen har velat ha klar. Började med den den 17 november förra året så den har legat ett tag. Bakstycket det ena framstycket och en ärm va klart och tillochmed ihop monterat. Den andra ärmen va det bara en bit kvar på så jag började där. Å helt plötsligt va den klar... Framstycket va de ännu mindre kvar på så helt plötsligt va det klart med. Nu är koftan helt färdig och faktiskt fin. Men för tillfället ganska så liten. Skyller det på nästan 20 kg extra för tillfället... Därför blir det ingen bild med koftan på...

Detaljbild på spets och flätmönstret längst ner... Bilderna dåliga som vanligt, är det mig eller kameran det är fel på?

Det va iaf väldigt kul att ta tag i ett UFO och bli klar, kanske ska se om jag kan få ihop något mer..

2 kommentarer:

sanna sa...

Det står att upp till höger i din blogg att du har 8 dagar kvar. Spännande! Koftan blir underbar till vintern.

emmys stickning sa...

Japp det stämmer. Nästa söndag är det tänkt att bebis ska komma. Jag önskar att den kommer nu!