Sidor

tisdag 27 september 2011

Tvättlappar

Vi har länge använt tvättlappar av frotté i köket, inget avancerat bara sönderklippta handdukar som fått en söm runt kanten, men nu börjar de få jag har bli väldigt tunna. Dax för nya alltså, tänkte att jag testar att virka av lite restgarner och här är resultatet, tre olika men ganska fina tvättlappar. Nu ska de testas så får vi se om det blir fler, för mer restgarner har jag. Och om de inte blir bra som tvättlappar får de helt enkelt bli disktrasor...

Annars har det blivit en del pyssel idag, jag är sjuk och sambon är hemma så jag har suttit i soffan i stort sett hela dagen, ett par yllebyxor färdigstickade, ligger i ullkur just nu. Trådarna fästade i dessa tre, fick även virka det cerisa på den översta tvättlappen och nu har jag börjat på en mössa av garnet som blev över från yllebyxstickningen...

Jätte skönt med en dag som denna... Synd bara att man behöver vara sjuk..

Inga kommentarer: