Sidor

måndag 8 november 2010

Ekonomi och UFO vecka 45 före...

Jag är lite snål, eller ekonomisk om man vill vara snäll... Igår var jag och sambon i Ullared, bor ganska nära och vi är där ungefär varannan månad, sist jag va där så blev det inte så mycket handlat men nu började det bli tomt i skåpen här hemma så vi åkte dit... 4 timmar senar och 3900 kr fattigare åkte vi hem. Men det blev mycket handlat, efter att ha spenderat så mycket pengar på en och samma gång behövde jag lite spara dos... För ett tag sedan fick jag 4 gardinlängder (begangnade) tänkte att de kunde bli fina när vi har byggt om vårat tv-rum, men då behöver vi bara 2. Så jag passade på att sy nya kuddöverdrag av de andra två. De gamla var så slitna att det var hål i några av kuddarna. (observera alla stickningar som ligger utspridda i soffan)

Färgerna är egentligen inte mina men det blit fint ihop med allt det bruna vi har i tv-rummet... Alltså blev det 7 nya kuddöverdrag och nya gardiner till tv-rummet för den lilla kostnaden av 0kr i går kväll... Roligt! Så till veckans UFO. Det blir ett nytt försök med den rosa tröjan. Stickade några varv i helgen och det var ju ganska roligt. fast jag har fortfarande tre beställningar kvar att göra så vi får se hur långt jag kommer... Men jag hoppas på det bästa, hade varit skönt att bli av med lite grejer i korgen nu...Så till Stick-kine som komenterade förra inlägget, tror säkert att patent och halvpatent kan bli bra till disktrasor... Jag tror att det är bra med mycket struktur i stickningen när man stickar disktrasor. Sen tycker jag att det är väldigt snyggt när framsidan och baksidan är lika fina när det är något som ska synas så... Lycka till! Väntar med spänning på resultatet...

Inga kommentarer: