Sidor

tisdag 30 november 2010

3 av 4 klara

Till mina sy projekt alltså.. Hade en pyjamas på gång. Den såg ut såhär i morse. Bara sidsömmarna och muddarna i bensluten kvar. Det gick ju snabbt.Sen var det en body som såg ut såhär. Bara att sy fast kantremsan i nerekanten vända den och sy med dubbelnålen. Det gick ju också snabbt.Å sen var det ju bara kvar att sätta i knapparna. Tar ju lite längre tid. Men det går mycket lättare sen jag köpte tången och sätter i platknappar...
Projekt nummer 3 var då en klänning som jag bara skulle sy knapphål och sätta i knappar i. Men jag och min symaskin kommer inte alls överens om knapphål.. Så jag satt på golvet och tänkte att varför inte sätta i tryckknappar i den också. Så det gjorde jag och vips så var tre av fyra projekt klara... Färgerna är inte alls såhär skrikiga. Men det blir ju inte bra att ta kort när det är mörkt ute..

Är i vilket fall som helst mycket nöjd med att ha gjort klart tre projekt sådär jätte kvikt... Tänk om det alltid kunde vara så...

Inga kommentarer: