Sidor

fredag 8 oktober 2010

Veckans UFO.. halva klart...

Hade tänkt vänta med att visa mina tossor tills jag kunde fota dem ute, men tyvärr har det regnat hela veckan hos mig. Färgerna syns så dåligt när man tar kort innomhus...

Men detta är det bästa fotot jag har fått till. Dom är absolut inte perfekta, men sen var jag heller inte så van vid att sticka med två färger när jag gjorde den första tossan, den har legat och mognat i korgen i ett kanske två år, och det tog bara några timmar att tillverka den andra...


I bakgrunden på bilden så syns det som jag hade tänkt skulle bli nästa veckas UFO men eftersom jag bara var tvungen att testa så har jag snart gjort klart koftan... Får se om den hinner bli färdig innan det är dax för nytt UFO... Min vante som var andra halvan av veckans UFO saknar fortfarande tumme.. Få se om jag kan få ihop den ikväll...

2 kommentarer:

StickFia sa...

Jättefina, skicka gärna in bilden till sockor@sticka.org så kan du vara med i SockSkörd och delta i garnlotteri. Kolla på sticka.org

Marias garnhändelser sa...

Visst är det kul att bara man tar fram ett gammalt projekt så kan det bli fart på det...känns ju nästan som nytt (ibland i alla fall). Fina tossor & lycka till med koftan.
Tack för i tisdags förresten:-)