Sidor

torsdag 19 augusti 2010

Stiltje

Det är väl inte riktigt stiltje här hemma, men iaf på pysselfronten. Va å vaccinerade lill flickan igår å i natt va hon så himla kinkig. Sambon talade om för mig flera gånger hur varm hon va men det tog en lång stund innan jag fattade att hon hade feber. 39,4 stackars liten. Men efter lite alvedon så mådde hon bättre.

I brist på nya alster så visar jag ett par gamla slätstickade sockor som inte har blivit bloggade. Vet inte riktigt när de är stickade men det är i år, å tittar jag på byxorna på bilden så kan jag konstatera att det var innan tösen föddes...

Helt vanliga slätstickade strumpor som är tänkta till föresäljning men jag har inte kommit så långt än...

Sen måste jag bara visa vad jag köpte på loppis för ett litet tag sedan. Detta underbara påslakan. Kan inte bestämma mig om jag ska sy av det eller kanske bädda i det i sängen (har två lakan) Kan tänka mig vilka fina klänningar jag skulle kunna göra av det, samtidigt som jag ser hur fint det skulle bli i sovrummet. Några åsikter?

Inga kommentarer: