Sidor

söndag 8 augusti 2010

Nu har jag bestämmt mig...



jag ska tömma den förbannade stickkorgen. Hur många gånger har jag sagt det förut? Men nu skämms jag så fort jag börjar med något nytt... Hade faktiskt tömt av rätt bra, men sen fyllde det på igen... Jag hade tänktr att jag skulle avsluta en grej i veckan och slriva en planering, om jag sen lyckas följa den så blir det kors i taket!! Man kan ju alltid försöka... Undertiden har jagh lite gamla projekt som jag inte har visat upp så jag börjar där... Ett par strumpor fårn sockutmaningen... har varit klara ett tag men först nu jag har kommit såhär långt....

Ett ar sockor i restgarner, fyra olika garn varav tre var rester (inte det vita). det blåa är regia, det gröna opal och det melerade vet jag inte. Det naturvita är babyull från Europris.. Finns fortfarande mycket kvar av det. Men det andra garnet tröt... Känns skönt att göra av med lite restgarner (Har alldeles för mycke) Mönstret är iaf Old shale two yarn sock med egen tappning av häl och tå...

Inga kommentarer: