Sidor

onsdag 26 november 2008

Hej hopp!!
Såg att en vän till mig hade lagt upp en bild på sin blommande orkidé idag, typiskt eftersom jag också hade tänkt så, upptäckte i förgår att den har börjat blomma igen. Har en till med knoppar som jag väntar på att den ska börja blomma. Igår va en riktigt jobbig dag, fick gå upp tidigt för att jag skulle till sjukhuset, två läkarbesök på två timmar. Sen när jag kom hem hade jag fått ett brev om att jag ska dit på måndag igen. Ska göra en gastroskopi, det är en undersökning när dom går in genom munnen och ner i magsäcken och tolvfingertarmen, har aldig gjort någon sådan innan, är jätte nervös!!

Men sen på eftermiddagen fick jag besök av två kompisar, den ena hade med sig lussebullar och så blev det en mysig stund med kaffe å skitsnack. Sen kom nästa kompis å hon hade med sig denhär mackapären:
En stickmaskin, jag har inte en aning om hur man använder en sådan och det finns ingen instruktionsbok, så om någon läser detta å vet hur man ska göra får ni gärna höra av er!!
Samma vän hade också med sig en jätte låda med garn, det är mest akryl, men det är mycket tunt och massvis med garn, så det ska nog gå att hitta på något med det med.


I förgår blev mina röda monkey strumpor klara, så nu hade det egentligen varit ett projekt mindre på min lista, om det inte hade varit så att jag hade börjat sticka ett par lovikka vantar.
Men min mössa är snart klar så då får jag gömma alla tomma stickor!!





1 kommentar:

Fanny sa...

Åh! Va grymt att ha en egen stickmaskin :) Använde en sån förra hösten när jag läste trikåteknik. :) Lycka till!