Sidor

fredag 28 november 2008

Blev en massa färdigt igår, nere på 14 punkter på min projektlista, därför blev det läge att börja med ett nytt par strumpor. Tror jag ska repa upp lite andra projekt med så nu börjar det helt klart minska. Det första som blev klart var mina svarta lovikka vantar. Dom är väldigt simpla att sticka men ändå väldigt roliga. Sen är det lite baby saker som är klara med, inga bebisar på väg än, men det är så kul att göra så små saker, filten är virkad av restgarner, var precis att det räckte, tror det blev ca fyra meter kvar när alla rutorna var ihopsatta.

Gjorde även klart ett par baby monkeys, de va jätte kul att sticka, har en liten fundering på att använda mönstret på ett par stora strumpor.
Blev även att par pytte små strumpor till klara, de är resårstickade i opal neon garn. Superbra att använda restgarn till babystrumpor, går knappt åt något garn alls, har jätte mycke restgarn så det kan bli fler strumpor, funderar mest på hur många strumpor en baby kan behöva! Någon mamma som vet eller behöver baby strumpor??


Nähe, kanske bäst att gå och klä på sig, gick visserligen upp tidigt idag så det är gott om tid innan jag ska va på vårdcentralen och få min sista spruta, imorgon börjas det med B12 i tablett form, ska bli skönt att slippa åka fram och tillbaka med bussen hela tiden!

Inga kommentarer: