Sidor

måndag 26 november 2012

Sommarklänning i november

När jag kom hem från syfestivalen med detta tyget så visste jag direkt att det skulle bli en sommarklännig till Amanda, även om det kändes lite fel att göra en sådan på hösten, den är sydd i oktober, men har hängt här ett tag för tanken va att det skulle bli matchande tights till klänningen innan det bloggades om den, nu har jag gett upp hoppet om tightsen och hängt in klänningen i gardroben.
Mönstret är från Ottobre, minns inte vilket nummer, denna gången i storlek 104, Amanda hade tre olika sådana i sommras men i 92, men hon har växt en hel del det senaste så nu satsade jag på lite stort. De förra klänningarna har jag hoppat över fickorna på, men denna gången tyckte jag att de skulle vara med, inte det enklaste att sy utanpå fickor i trikå tycker jag.

2 kommentarer:

od Andulky sa...

Helt underbar!!!

Slow-Eva sa...

Jag älskar det där tyget. Så fint!