Sidor

tisdag 6 november 2012

Pyjamas och förklaring

Här har varit lite tyst ett tag, har ni saknat mig? Jag kommer med en förklaring, den 20:de fyllde lillasyster 1, det va mängder med förberedelser innan kalaset, symaskinerna ställdes undan så gästerna skulle ha någon stans att sitta. På själva födelsedagen va vi hos min mamma och firade och jag glömde min kamera där. Så när symaskinerna kom fram igen så kom jag liksom av mig lite, ingen lust att sy ingen lust att greja.
Men jag har bakat en massa, stickat lite mer än vad jag har gjort det senaste, men symaskinerna retar mig lite, jag vill ju egentligen sy. I onsdags va vi iaf och hämtade kameran, å sen krävdes det nästan en vecka till innan jag skulle få tummen ur och fota något.
Pyjamas till storasyster som börjar bli lång, storleken är 104 och det finns en hel del att växa i. Tygerna är blandade bitar från gömmorna.
 Försökte sticka ner axelsömen med tvillingnål, det blev inte så bra.
 Så måste jag bara visa den nyblivna 1-åringen, hon sitter vid köksbordet och skriker för full hals, storasyster som sitter mitt emot skriker tillbaka. Alltså bara AAAAA rätt ut typ, inte för att hon har ont eller är ledsen, pappan som sitter snätt emot stoppar fingrarna i öronen, det va ju I också tvungen att testa och då kan det hända att man sitter och håller för öronen och skriker rätt ut.


1 kommentar:

Miiaoo sa...

Finfin pyjamas! Tycker att just sovkläder är rätt kul att sy! Man får liksom se dom så ofta! :)
Sydde ett nattlinne till min mellan häromdagen, men det har inte hamnat framför kameran, som vanligt. Jag är så glömsk att hälften hade räckt..