Sidor

lördag 3 mars 2012

Liten klänning...

I torsdags hände det som gör att man ryser bara man hör ordet, vi drabbades av magsjuka, dagen började helt vanligt med en massa energi från min sida, diskade upp all disk och bytte lakan för att hålla den fina ordningen från att mamma va här, men så helt plötsligt kom den, magsjukan. Ringde sambon på jobbet men han skulle inte jobba så länge till så vi bestämmde att han skulle vara kvar på jobbet, på kvällen fick han det också. Som tur väl är har barnen klarat sig, iaf än så länge, men vi är slitna som bara den. Igår va min farmor här och busade med Amanda och vi sov istort sett hela dagen, sen gick jag och la mig klockan sju när hon gick och la sig, jätte skönt. Idag är vi inte fult lika utmattade men nästan. Därför har det knappt blivit något pysslat de senaste dagarn. Men jag hann faktiskt klart med något innan denna hemska sjuka drabbade oss.



Det är en little sisters dress och den är stickad i clown om jag inte minns fel, garnet är från gömmorna och den blev stickad så snabbt som 6 dagar, inget som är vanligt när det gäller mig, men den va oerhört kul att sticka, jag vill göra en i varje storlek nu...

2 kommentarer:

Syserine sa...

Supersöt klänning! Gillar verkligen mönstret, men jag fixar inte stickfastheten, 22/10 cm är max för mig.. Magsjuka, huff : (

Stina sa...

Vad mycket fina saker du har gjort!! Gillar att du matchar barnens kläder med dina trosor, det är sånt som sätter lite extra piff på livet :-)

Hoppas ni blir friska snart! Magsjuka är inte kul...