Sidor

måndag 26 mars 2012

Återbruksutmaningen del 1 aka byxkris

Mina flickor växer och här i södra sverige börjar det bli dax att ta fram lite tunnare kläder, leggings är perfekt, men när jag började kolla i Amandas låda va alla för korta, inte heller Idun hade några... I mina gömmor finns det väldigt lite enfärgad jersey så där fanns inget att hämta. Men jag har en väldigt överfull gardrob, så dax att rensa. Först ut va detta linnet, där höll det på att ta stopp. Fick inte ut ett par tights i storlek 74 i ett linne i XS. Tills jag kom på att jag kunde använda linnets egen fåll. Hur dum får man bli liksom. Blev ju mycket enklare att sy med.

Sedan hittade jag dessa toppar


Å sedan dessa herr tröjor

Resultatet då? Jo än så länge fyra par tights till tjejerna, två var. Den rosa tshirten har inte blivit något ännu då jag ville testa om det går att använda ett så ostrechigt material, annars får de bli pyjamas byxor av den rosa för de behövs visst också...


Glöm inte att gå in och titta hos klockarbarn, många fina alster uppe alla redan....

7 kommentarer:

Klockarbarn sa...

Väldigt bra återvinningside. Jag älskar de rutiga som lilla söta modellen har på sig.

Anonym sa...

Haha, vilka coola brallor!! Supertuffa.

Tyg och otyg sa...

De rutiga var ju supersnygga! Sådana skulle jag kunna tänka mig att äga i vuxenstorlek. :)

hennihenni sa...

Håller med om att de rutiga är tuffa! Fiffigt sätt att använda gamla trikåtoppar på.

Emma sa...

Håller med de som skrivit ovan:)

sofia sa...

Tjusigt! Jag gillar särskilt dem med t-shirt-trycket på ena benet.

Borgmästaren sa...

Snyggt och smart! Gillar det verkligen!