Sidor

söndag 5 december 2010

Först ut av de nya tygerna...

När jag först hittade till znok så fastnade jag för tyget med glade elefanter. Men i brunt och rosa. Tyvärr hade jag inte pengar då och det blev inget köp. Sen kom de i andra färger som jag inte gillade... Gult är fult typ.. Sen har jag tittat runt på olika bloggar och sett de gula elefanterna, de är ju underbara. De har legat i min önskelista ett tag nu. Tillsammans med lila feér och lila ugglor. När jag väl kom mig för att beställa va de lila feérna slut, så det blev gröna istället. Ännu underbarare (kan man säga så)
När tygerna kom i fredags så blev det en snabb tur i maskinen och sen vreds värmen upp i tvättstugan. Och i fredags kväll kunde jag klippa ut denna body i storlek 80 till lillan. Hon kan nog snart ha den. Gud va hon växer... Sen måste jag erkänna att jag ljög. I fredags sa jag att jag inte skulle sticka mer raggsockar.. Å så skickade jag iväg sambon med de som skulle lämnas bort. Han kommer hem med en ny beställning 2 par i storlek 42. Kan erkänna att jag inte har kommit så långt än.

2 kommentarer:

Astrid sa...

Vilken fin!
Vad skönt att kunna sy själv till sin lilla baby. Jag har gamla böcker med mönster till mjuka kläder till småfolk. De funkar fortfarande. Du har en overlockmaskin?

emmys stickning sa...

Tack! Är lite avundsjuk på sådan där böcker. Letar på tradera men de brukar bli så dyra. Tyvärr har jag ingen overlock maskin,men jag har overlock söm på min vanliga maskin, det får duga så länge. Har tittat efter en overlockmaskin men det är ju en djungel. Några tips på vad man ska titta efter?