Sidor

fredag 17 september 2010

Pyjamas

I lådan med pyjamasar började det bli lite tomt. Amanda växer så att det knakar. Men jag tycker att det är så förbannat dyrt med pyjamasar, å jag hittar inte den modellen jag helst vill ha ute i affärerna. Så jag tänkte att jag skulle sy själv. Letade reda på en Hm pyjamas i en storlek för stort och ritade av. Tog fram det turkosa flodhästtyger och klippte. (efter att jag hade legat en halv natt och funderat på hur jag skulle vända och i vilken ordning jag skulle sy för att det inte skulle bli synliga sömsmåner och så. Köpte även en knapptång och plastknappar från Babythings sydde även en pyjamas i det rosa draktyget innan knapparna kom. Sen skulle jag sätta i knapparna. Och hade inte en aning om hur man skulle göra. Därför blev den första knappen i den turkosa pyjamasen fel och den har inte blivet klar än. Här är iaf dn rosa som har blivit använd fast den egentligen är förstor. Storleken är 74 cl och får man säga att mönstret är eget?

Pyjamasen är inte perfekt, men jag är nöjd. Var en utmaning att rita mönstret, räkna ut hur det skulle sys och även knapparna. Rolig sömnad det enda negativa var att det gick åt mycket tyg.

Inga kommentarer: