Sidor

onsdag 15 september 2010

Jag har tid

Ja, så är det faktiskt. Klockan är mitt i natten (känns det som iaf) lilla hönan sover och hennes pappa tittar på fotboll. Å som ett mirakel verkar datorn faktiskt fungera. Jag har smitit ifrån mitt avsluta projekt lite och börjat förbereda mig för vintern. Lillan har fått två nya mössor (den tredje är på stickorna) Och till mig själv är det vantar på gång. Har börjat med lite små projekt att ha med mig i bilen till helgen. Jag, Amanda och mamma ska nämligen åka till min moster i Skåne. Tänkte iaf visa de klara mössorna till Amanda. Den första är stickad som prov av garn jag hade hemma, tyvärr hade jag inget rosa så den blev gul med gråa ränder. Det gula är babyull som jag har köpt på tradera och det grå är regia. Rester från detta projektet. Mössan blev ändå rätt så söt.Mössa nummer två är i rosamelerad babyull från vikingarn (tror jag att det heter). Gillar egentligen inte melerat garn, men tycker ändå att denna blev fin. Den blev lite tråkig bara slätstickad så jag virkade en blomma och satte på. Ska det vara flickigt så ska det.
Av garnet som blev över bestämmde jag mig för att sticka vantar till mig, vilket resulterade i att jag fick köpa ett nystan garn till och att det antagligen kommer bli mer restgarn över än om jag hade låtit bli att sticka vantarna, men de blir söta! Sen måste jag passa på att tillägga att på golvet i tv rummet så ligger just nu min alldeles egna swallowtail och blockas. Den tog bara drygt två veckor att sticka och den e fiiin... Visar bilder så fort jag har hunnit ta några.

Inga kommentarer: