Sidor

fredag 25 juni 2010

2:a paret ut...

Först måste jag börja med att erkänna en sak, har absolut inte med sömnad eller stickning att göra..
Jag har hysterisk tandläkarskräck.. Det är egentligen ganska konstigt för jag har bara haft ett hål i hela mitt liv, har visserligen lagat fler tänder på grund av olyckor.

Men igår var jag hos tandläkaren, besöket var framflyttat ett helt år, och nu hade jag sådan ångest för jag trodde verkligen att jag hade hål i flera tänder. Jag kommer in till tandläkaren och det var en helt underbar kille i kanske 30-års åldern. Han var snäll å försiktig, han frågade en massa å pausade när han förstod att jag tyckte att det var jobbigt. Det bästa av allt jag hade inga hål, inga början till hål, ingenting!! Jag hade kunnat kyssa honom när han sa det.. Inte för att jag skulle tro att han ville det efter att ha tittat i min mun de senaste 40 minuterna men ändå
Å när jag sen skulle betala ochdet bara kostad 165kr. Då var dagen gjord...

Så till det jag hade tänkt att skriva om, mitt andra par strumpor ett par jaywalker. Jag har tittat på dett mönstret innan, börjat sticka men tyckt att de blev så himla stora, men så tänkte jag, alla andra stickar ju sådanhär...

När jag hade sickat första skaftet så frågade jag sambon om han ville ha dem om de blev sjukt stora... Men de blev precis perfekta... Har dom på mig nu och jag tror inte att jag tänker ta av mig dom... Garnet är iaf Rellanas Flotte sokke som jag har köpt på tradera för ett tag sedan... Än så länge inget garn köpt till sockutmaningen....

Inga kommentarer: