Sidor

onsdag 21 oktober 2009

Här igen... med lite stickat att visa upp...

Faktiskt så är det sant, här blir lite stickat också.. men det mesta är julklappar så därför har jag inte visat upp så mycket...Tröja stickad till bebisen i magen... den är ljust grön, även om det inte ser ut så här.. Garnet har en viskos tråd i så det är aningen glansigt men inte glittrigt. Köpte mönstret i en loppis affär förra veckan. En mönster tidning, två lösa mönster och två par stickor för 10 kr, det tycker jag är bra... Knapparna har jag köpt på tradera för ganska längesen men tycker att dom är jätte fina. Denna stickningen var så rolig att jag faktiskt började på en likadan tröja i måndags kväll när denna va klar... Det är ett bra betyg.

Sen är det två par raggsockar som har legat så gott som färdigstickade sedan förra vintern, dom lila och vita har jag behållt och de blå/svarta har flyttat ifrån mig... Nu ska jag gå ner och se om jag kan leta reda på en sticka som jag av misstag råkade slänga in bakom soffan, även om magen inte är stor än så känner jag mig som en hel flodhäst... hehe... Ska försöka att uppdatera snart igen...

Inga kommentarer: