Sidor

lördag 25 maj 2013

Man tager vad man haver

Fick lite ångest av mitt stora garninköpförra helgen och kände att jag behövde avsluta lite grejer.
Hade ett par tossor till K som va nästan klara, de är stickade av restgarner, det som är över hälen är svarta fårets Oden och det garn jag brukar använda när jag stickar tossor, men så tog alla rester av det garnet slut, istället för att köpa nytt så stickade jag med dubbelt lima från Hjärtegern i resten av foten, det är lite tjockare men jag tror att de duger att använda, han sliter ut sina tossor fort, jag är inne på mitt andra par och jag tror att detta är hans sjätte. Det va iaf inte så mycket kvar så jag gjorde klart dem på en eftermiddag, idag har jag stickat klart ett par strumpor men det är många trådar att fästa så det kan nog dröja nån dag innan de visas här.
Garnåtgång: 180gr
Total minskning garnlagret: 1265gr

1 kommentar:

Ida sa...

Vilka gosiga tossor! Filtar du dom lite i tvättmaskinen? Hur är de stickade, finns det något mönster? :)