Sidor

söndag 26 augusti 2012

Mer svampar

Jag har ju sytt i svamptyget tidigare. Ljusblå svampar från michas och rosa svampar från Jofotex, denna gången är det gula svampar från skroten. Jag gillar verkligen svamptyget, vet inte varför men det är så fint, har en bra bit kvar av detta gula och sedan finns det en liten slatt brunt i mina gömmor också.
Bodyn är iaf i storlek 86, rätt så för stort för min tjockis ännu, men 80 kändes inte som att det va någon idé att sy, det är farfars knäppning, det har jag inte vågat mig på tidigare men va inte så svårt.
Plastknappar eftersom mina prym knappar är slut, men jag tycker de passar bra här. Sydde också med olikfärgade trådar i tvillingnålen, efter inspiration från en vän, jag va riktigt dålig på att sy rakt med en nål på kantbandet och en nål vid sidan av, men övning ger färdighet. Blev iaf ett lite annorlunda resultat. Här syns det nog bäst.
Bilderna är ganska så dåliga, det är snabbfotat innan påklädning idag på morgonen. Det syns att ärmarna är lite väl långa, men det växer hon nog snart i.

Inga kommentarer: