Sidor

tisdag 12 juni 2012

Mei Tai

Jag bär Idun en del i sjal och ergonomisk sele. Nu har jag ett behov av att bära henne en hel del på ryggen, sjal får jag inte till och selen skaver på mina höftben. Har funderat en hel del på Mei Tai, men verken köpt eller sytt någon, men i helgen fick jag tummen ur, tog ett tyg som egentligen va tänkt att bli en klänning till mig, inte ett optimalt tyg för att sy en MT men det fungerar och jag tycker att den blev riktigt fin... Det kommer bli fler! Lite funderande va det men förvånansvärt enkelt, den är fodrad i midjebältet och ryggdelen, i övrigt är det bara tunnt bomullstyg, axelbanden är utbredbara det tillsammans med det vadderade midjebältet gör att man får de bästa delarna från sele respektive sjal. Nu blir det bildbomb för min nya kamera har kommit!

1 kommentar:

od Andulky sa...

Vad fin den blev!!