Sidor

måndag 4 juni 2012

Klänning blir tights

Detta skulle egentligen bli en del av återbruksutmaningen, men den hann ta slut innan jag blev klar. Jag hade en klänning i jätte fina färger i jätte fint tyg men jag gillade inte modellen, har ändå sytt om den en gång men bara använt den ett par gånger. Tänkte att jag borde kunna få ut två par tights av den men tji fick jag. Eftersom den är va randig i olika ordning va jag ju tvungen att lägga benen på samma håll, men det fick inte plats med två ben på samma håll på bakstycket, men jag kom på att det gör inget för då gör jag likadant på framstycket. Klippte alltså ut ett ben på vart håll på bakstycket, men när jag skulle göra likadant på framstycket fick det inte plats, så jag klippt ett ben där och tänkte att det blir väl bara ett par tights. Men då klipper jag det benet på samma håll som det på bakstycket. Jag har alltså klippt två vänster ben. Hur dum får man bli. Sitter här och svär rätt långa ramsor, skulle det inte bli några byxor alls av min klänning? Jo jag plockar fram mönstret i storleken mondra och klipper ut två ben av det gamla benen. Blev bra tillslut dock inte mönsterpassat som jag hade önskat men iaf ett par byxor, storlek 92 istället för 98 men de ska nog gå och slita på i sommar... Såhär såg de ut före Å så här blev det, ingen sömnad jag är stålt över direkt, men ett par fult fungerande byxor...

Inga kommentarer: