Sidor

fredag 1 april 2011

Upprepning...

Ja inte egentligen utan jag menar vad detta inlägget kommer att handla om. Ytterligare ett par ullbyxor, även dessa gjorda av restgarn som låg här hemma och skräpa. Lila sportgarn från Viking och entrådigt kampers ullgarn... Jag gillar egentligen inte utseendet som blir när man stickar i dubbelt garn såhär, men jag ville att det skulle bli lite tjockare, därför gjorde jag så ändå.
Glömde skriva i förra inlägget om ullbyxor vart jag hittade mönstret. Det är Samuels ullbyxa nu har jag ju bara stickat två par än så länge och i en storlek men mönstret verkar vara toppen, det bästa är att man kan anpassa det till vilket garn man vill..

2 kommentarer:

sanna sa...

Så mycket blöjbyxor du tillverkar. Är det till dina barn eller ska du ge bort?

emmys stickning sa...

Har snart gjort tre par ullbyxor, dessa är tänkta till min dotter, mest för att jag var nyfiken på att se hur det fungerar. Sen va det så himla roligt att sticka byxorna också...