Sidor

onsdag 30 december 2009

Sumering av 2009!

2009 har varit ett år med mycket omställningar. I det vanliga livet fick vi reda på att vi skulle ha en bebis (med leverans 2010), jag blev av med jobbet, sambon och jag har varit på solsemester ihop för första gången, vi har förlovat oss... med mera.

På stickfronten har det varit lite mer enkelformigt... Jag har stickat 40 par strumpor (+ 5 par babystrumpor). De sista är dessa fina julstrumpor. Raggsockar stickade på stickor 4,5 kvällen innan julafton, för att användas på julafton. De är i stort sett likadana som de gröna som jag gav bort i julklapp men jag var tvungen att modifiera om flätmönstret en aning.














Det har även blivit 15 babytröjor. Den senaste i brunmelerat (svårfotograferat) fuga garn. Ett garn som blivit över i min mammas gömmor....

6 haklappar i bommulsblandningar, 3 tröjor till mig, 11 par vantar, 2 mössor med mera!!!


Har ju en julklapp kvar att visa upp med... Sambons tossor.. Han är så nöjd.. Va ett bra färgval.. (Han hade varit med och önskat själv)


När jag ser det såhär så kan jag verkligen inte förstå hur jag har hunnit med allt.. Men det mesta har varit riktigt roligt! Sen har jag ju faktiskt sytt en del med...


13 bodysar i varierande storlek. Den senaste i det underbara landskapstyget från jofotex som jag hade en massa ångest för att sätta saxen i.

6 mössor, en otalig mängd napphållare, 1 tröja till mig och nu senast mitt stickset. Det består av en väska, ett pennfack som jag hade tänkt ha strumpstickor i och ett näsduksfodral. Är så oerhört nöjd med väskan. Älskar tyget som är ett lakan som jag har köpt på tradera.

Det var lågt ifrån allt men det får helt enkelt räcka. Nu vill jag bara önska alla ett gott nytt år och så ska jag gå ner och fortsätta sticka så att jag får lite färdiga saker att visa upp år 2010...

2 kommentarer:

ulle sa...

Helt otroligt. Jättefina grejor. Ulle

emmys stickning sa...

Tackar!! Säg till om det är något du gillar...